הכירו את תמהיל התוכן – 3 סוגים של תוכן שיווקי

מפרסמים תוכן בערוצי פרסום שונים? ההמלצה היא לייצר מגוון גדול של סוגי תוכן. בשיטה זו, ניתן לייצר העמקה משמעותית בתהליך השיווק וכמו כן לייצר היכרות עם הסיפור של המותג שלנו ושל המוצרים והשירותים שאנחנו רוצים למכור.

איזה סוגי תוכן קיימים?

בואו ננסה להתעמק יחד ב-3 סוגי תוכן בהם:

תוכן בעל ערך, תוכן שיווקי וכזה שמשדל לקנייה ותוכן של יצירת אווירה.

הסוג הראשון של התוכן הוא תוכן בצורת טיפים או מידע אמיתי שיש לו ערך. איך כותבים תוכן כזה? שואלים שאלות כמו, מה הלקוח שלנו באמת צריך? מה מפריע לו? על איזה בעיות נוכל לתת לו מענה? וכו'. לאחר שנכתוב את התוכן בהתאם לקווים המנחים האלה, נוכל לבדוק את עצמנו ולקרוא את התוכן ולשים את עצמנו במקום הלקוח ולשאול שאלות כמו, האם היה שווה לקרוא את התוכן? האם החכמתי? האם הוא סיפק לי הכוונה או עזרה בפתרון הבעיות שלי וכו'. הרי תסכימו איתנו שכאשר הגולשים קוראים את התכנים שלנו, אנחנו רוצים להיות בטוחים שבסוף הקריאה הם יגידו "זה מרתק, אני רוצה לשמוע עוד על המוצר או השירות" ולא יגידו "בזבזתי את זמני לשווא".

הסוג השני של התוכן הוא תוכן שכולל בתוכו מידע מפורש לגבי המוצרים והשירותים שאנו מציעים ומייצר הצעה וכמו כן הנעה לפעולה. תוכן כזה יספק מידע לגבי המוצרים והשירותים שאפשר להשיג אצלנו, מתי, איפה ובאיזה מחירים. אגב, גם כאשר כותבים תוכן כזה, אפשר ורצוי לשמור על עניין ואפילו להכניס קצת הומור.

הסוג השלישי והאחרון הוא תוכן קליל וקצת אישי. כלומר, תוכן שיכול להראות את האווירה שנוצרה סביב המוצרים והשירותים שלנו. לדוגמה, תמונה של משתתפים בקורס, תמונה של קליניקה/משרד/אולם הרצאות, סרטון של מאחורי הקלעים של הכנת סדנה או הכנה של מוצר, סרטון הכולל פגישות עם לקוחות וכו'.

לשמור על יחס שווה בין שלושת הסוגים של התכנים

על מנת שנוכל לתת לגולשים את החוויה הטובה ביותר, עלינו לגוון ולהשתמש כל פעם בסוג אחר של תוכן. בהתאם לכך, יש גם לעקוב אחר התוצאות ולבדוק מה ניתן לשפר לפעם הבאה. יש לא מעט כלים שיווקיים שיכולים לעזור בכך.

לכתוב תוכן בעצמנו או להשאיר את המשימה למקצוענים בתחום?

ובכן, לא כל אחד יודע איך לכתוב תכנים בצורה הנכונה, כך שאלו יהיו מעניינים ומושכים ובסופו של דבר ישיגו את המטרה העיקרית שהיא למכור את המוצרים/השירותים של העסק. על כן, כאשר מדובר על כתיבת תוכן איכותי ואפילו שיווקי, אנו ממליצים לפנות לחברות שיש להם ניסיון והתמחות בתחום. מלבד ההתמחות והניסיון, בדקו שיש לחברה שאתם בוחרים דירוג גבוה והמלצות.

איפה כדאי להפיץ ולשווק את התוכן?

ניתן להשתמש באופציות שהינן חינמיות ובאופציות בתשלום. פעולות הפצה כוללות שימוש ברשתות חברתיות (לדוגמה, אפשר לפרסם תוכן בקבוצות רלוונטיות בפייסבוק), הפצה במייל באמצעות שימוש ברשימות תפוצה, שליחת הודעות פרטיות במסנג'ר של הפייסבוק או ב-WhatsApp (בהודעות תוכלו לעדכן על תוכן חדש שהעליתם באתר או בדפים העסקיים ברשתות החברתיות), הפצה באמצעות שיתוף התוכן בפרופילים אישיים ופרטיים (גם ברשתות החברתיות), הפצה באתרי תכנים, בלוגים ופורומים (באישור של מנהל הפורום), קידום ממומן ברשתות החברתיות, קידום באמצעות פלטפורמות כמו אוטבריין וטאבולה וכו'.

אל תשכחו להניע לפעולה

זה מצוין שיש תוכן איכותי שהפצתם ושיווקתם, כעת עליכם להשלים את המשימה ולהניע את הגולשים לפעולה. על כן, אם מדובר באתר שלכם, הטמיעו פופאפים, סרגלי שיתוף ותגובות, צ'אט ואפילו הציעו משהו בחינם שיהיה מותנה בהשארת כתובת מייל (אתם כבר תדאגו להכניס אותה לרשימת תפוצה וכך לשווק לגולשים מידע, הצעות לרכישה, מבצעים על המוצרים והשירותים שלכם וכו').

מאמרים נוספים
שתפו ב:
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

דרגו את המאמר

/ 5.

דילוג לתוכן