כמה עולה פרסום חודשי בגוגל?

לפני שאתם מחליטים להעלות קמפיין פרסום בגוגל, עליכם לבחון מספר נקודות מפתח שיעזרו לכם להעריך את עלות הפרסום. בגדול, אתם לא תקבלו תשובה חד משמעית לגבי הסכום החודשי הנדרש, שכן הדבר תלוי באופי העסק, בקהל היעד, במתחרים, בתחרותיות, ביכולת הכלכלית שלכם  להשקיע בקמפיין פרסום וכו'.

באיזה נקודות מפתח כדאי להתחשב כאשר מקימים קמפיין פרסום בגוגל?

  • מערכת הפרסום Google Adwords פועלת בגדול על פי השיטה הבאה: אם תבחרו להגיש הצעת מחיר גבוהה על הביטוי שאתם רוצים שיופיעו בתוצאות החיפוש, כך מיקום מודעות הפרסום יהיה גבוה יותר ואתם תזכו ליותר חשיפה וקליקים. הכי קל יהיה לדמיין את הדבר כמו מכירה פומבית. זה אתם מול המתחרים שלכם.
  • קמפיין הפרסום מאפשר לכם שליטה על התקציב היומי שלכם, על כמות האנשים שאליו הוא מגיע, מתי הוא מפורסם, באיזה מיקומים מפורסם ופרמטרים נוספים. חשוב מאוד להבין כיצד עובדת מערכת הפרסום של גוגל ולהוציא ממנה את המקסימום לטובת הגדלת ביצועי הקמפיין.
  • יש לבצע כל הזמן ניתוח של הקמפיין וזאת על מנת להבין את ההתנהגות של הגולשים, לבדוק את ביצועי הקמפיין ולשפר אותו בהתאם.
  • לכל מילת מפתח בקמפיין, יש את העלות שלה. אם יש רמת תחרות גבוהה במילות המפתח, הרי שהמחיר לקליק יהיה גם הוא גבוה. כלומר, העלות בדרך כלל מושפעת מרמת התחרות.
  • יש להכיר כלים נוספים שיכולים לעזור בפרסום בגוגל בהם, רימרקטינג, פרסום ברשת המדיה ופרסום ברשת היוטיוב. לכל אחד מהכלים שהוזכרו לעיל יש את היתרונות והחסרונות שלו.

איך הפרסום ב-Google Adwords מתנהל?

יש להבין כיצד המערכת עובדת. גם אם יש תקציב פרסום גבוה, הדבר לא מבטיח שהקמפיין יביא את התוצאות הטובות ביותר. נכון, באמצעות תקציב גבוה, אפשר לייצר יותר חשיפות אבל אם האופטימיזציה לא תעשה כמו שצריך, הרי שהפרסום לא יניב המרות ומכירות.

מה קורה איך שמרימים קמפיין פרסום בגוגל?

אם הגדרתם מודעות ומילות מפתח והקמפיין שלכם באוויר, עכשיו יתחיל תהליך של דירוג מודעות. תהליך כזה יבוצע על פי הפרמטרים הבאים: המחיר שנקבע כפול ציון האיכות. עכשיו בוודאי אתם תוהים כיצד נקבע ציון האיכות ובכן, אלו הגורמים שמומלץ לכם לשים לב אליהם:

בדקו את איכות הדף שלכם, האם הוא מותאם למכשירים ניידים, האם תכני הדף רלוונטיים למודעות שלכם וכו'. קחו בחשבון שכאשר המודעות יהיו תואמות לדרישות של גוגל, הרי שציון האיכות יעלה בצורה אוטומטית וכך תזכו בשני דברים – גם תשלמו פחות כסף על כל קליק וגם תוכלו להביא לידים אמיתיים.

אילו הגדרות חשובות כאשר מקימים חשבון גוגל Adwords?

  • תוספים – חשוב מאוד להכניס כמה שיותר תוספים למודעות שלכם ומדוע? כי הם יגדילו לא רק את המודעות שלכם אלא גם את הנראות שלהן. הדבר יגרום למודעות לבלוט מול המודעות של המתחרים.
  • מיקומים – אתם רוצים לכוון את הקמפיין שלכם רק למיקומים בהם נמצאים קהלי היעד שלכם. יש לכם אופציה להגדיר ערים, יישובים ספציפיים וכמו כן תוכלו להשתמש גם בהגדרת מיקום על פי רדיוס.
  • מילות מפתח שליליות – אתם לא רוצים למצוא את עצמכם מבזבזים חלק מתקציב הפרסום על
  • מילות מפתח שאינן רלוונטיות לקמפיין שלכם. על כן, כאשר אתם מקימים את הקמפיין, הכניסו רשימת מילות מפתח שליליות.
  • טירגוט – עליכם לבדוק מאיפה יש תנועה לאתר, כלומר האם ממחשבים שולחניים, טאבלטים, טלפונים סלולריים וכו'. בהתאם לנתונים, תוכלו לבחור האם להגדיל הצעת מחיר למכשיר הרלוונטי ובהתאם תוכלו לבחור האם להפחית בהצעת המחיר ממכשיר שהוא פחות רלוונטי (כלומר מגיעים ממנו פחות קליקים).
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן